بفرمایید داخل ضرر نمی کنید.

انشا الله خدا قبول کند

بفرمایید داخل ضرر نمی کنید.

انشا الله خدا قبول کند

یادداشت دیروز روزنامه «کیهان» باعنوان «هدیه سیا در تئاتر شهر» که اسناد تکان دهنده و غیرقابل انکاری را از نفوذ عوامل مرتبط با سرویس های اطلاعاتی غرب در «تئاتر شهر» افشا کرد، بازتاب های گسترده ای در محافل داخلی و رسانه های بین المللی برانگیخت.

 

یادداشت دیروز روزنامه «کیهان» باعنوان «هدیه سیا در تئاتر شهر» که اسناد تکان دهنده و غیرقابل انکاری را از نفوذ عوامل مرتبط با سرویس های اطلاعاتی غرب در «تئاتر شهر» افشا کرد، بازتاب های گسترده ای در محافل داخلی و رسانه های بین المللی برانگیخت. در یادداشت کیهان، مستندات وابستگی گردانندگان نمایش مستهجن «هداگابلر» به «خانه آزادی آمریکا» (نهاد وابسته به سازمان سیا) و ماهیت دین ستیزانه این تئاتر به نحو جامع بررسی شد. به همین سبب، اسناد ارائه شده در این یادداشت در صدر اخبار مهم خبرگزاری ها و رسانه ها قرار گرفت و حامیان خارجی اجرای این نمایش را به دستپاچگی بی سابقه ای انداخت؛ تا جایی که «فرج سرکوهی» که در دهه 1370 به جرم جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت و از ایران گریخت، با انتشار مقاله مفصلی در «بی.بی.سی» فارسی به یادداشت کیهان واکنش نشان داد. این جاسوس فراری با طرح این ادعا که سیاست های فرهنگی دولت فعلی بازتر شده است، صدور مجوز برای چنین نمایش هایی را حاصل «تساهل فرهنگی دولت» دانست و با اقرار به اینکه روزنامه کیهان پاسدار «آرمان های انقلاب اسلامی» و «سنت های دینی» است، این خط مشی کیهان را به باد انتقاد و فحاشی گرفت! بسیاری از رادیوها و تلویزیون های اپوزیسیون برانداز دیگر نیز از افشاگری «کیهان» دستپاچه شدند و روز گذشته انتشار یادداشت «هدیه سیا در تئاتر شهر» را در صدر اخبار مهم خود قرار دادند. «رادیو رژیم صهیونیستی» با اشاره به این مقاله گفت که «کیهان» نخواهد گذاشت که نیروهای مستقل فرهنگی (بخوانید پادوهای صهیونیسم جهانی) در ایران آزادانه فعالیت کنند!
از سوی دیگر جمعی از مسئولان نظام و نمایندگان اصولگرا در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تماس با «کیهان» از انتشار به موقع این یادداشت مستند قدردانی کردند. نمایندگان اصولگرا دو روز پیش نیز ضمن «تذکر» به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواهان ارائه توضیحات دقیق وی درباره چگونگی صدور مجوز برای نمایش «هدا گابلر» شده بودند. این نمایندگان به «کیهان» گفتند که اسناد تکان دهنده کیهان کمترین جای تردیدی برای نقش «سیا» در برپایی تئاتر یاد شده باقی نمی گذارد و افزودند؛ «طرح جامعی برای تحقیق پیرامون سیاست های فرهنگی دولت محترم، در دست بررسی است.»
حمایت اپوزیسیون برانداز، خصوصاً پادوهای تابلودار آمریکا و رادیو رژیم صهیونیستی از اجرای نمایش «هدا گابلر» در ایران، زنگ خطری جدی برای مسئولان دغدغه مند و مؤمن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به حمایت ها و توجیهات خود در خصوص صدور مجوز برای اجرای چنین نمایش هایی پایان دهند و نیز هشداری برای رئیس جمهور انقلابی کشورمان است تا در عملکرد مسئولان «کمیسیون فرهنگی دولت» که تعریف و تمجید ضدانقلاب های فراری را برانگیخته، تجدیدنظر جدی بفرمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد